Ni halloween, ni truc, ni tracte, castanyada i panellets!!

Hola a tots,

Avui us voldria parlar de la festivitat de Tots Sants. La nostra festivitat, la de les castanyes, els panellets i el moscatell.


Recordo quan a mitjans d'octubre el castanyer, s'intal.lava a la Plaça Rebés i amb els meus pares anavem a buscar les primeres castanyes de la temporada, que bones! Ben calentes i ben torrades!! Començava la tardor!!



Tota la vida hem anat a comprar crisantems pel cementiri, el dia 1, anem a visitar i portar flors als nostres difunts, netegem ninxols i els recordem i la vetlla, fem la castanyada.

Jo sempre he viscut Tots Sants, com una trobada familiar en la que després de sopar feiem torrar unes castanyes al forn i les altres les feiem bullir, m'encanten bullides... (Tasteu-les!!)

Les trèiem del forn i embolicades en un drap, ben calentes, les anavem degustant entre panellet i panellet i una mica de moscatell.

Una tradició senzilla pero nostra!

Halloween, és a l'origen una festa importada cap al 1840, pels immigrants Irlandesos que es van instal.lar als Estats Units, poc a poc s'ha anat convertint en un joc per a nens i adoptat per tot el país.
Les famoses disfresses i el truc o tracte, és a dir "broma" o "regal" són les costums més conegudes d'aquesta festa.

Cada país té les seves festes i tradicions, perquè aquesta importación massiva de festivitats provenint dels Estas Units?

Tinc la sensació que tot s'està perdent, importem festes com si aquí no en tinguessim, com si volguessim desentendren's de la nostra identitat i tradició, dels nostres valors.

He crescrut amb aquesta tradició i la penso respectar i compartir amb les meus,  amb la meva familia, amb la meva filla....

Quan sigui més gran ella mateixa decidirà si vol un truc, un tracte, o bé castanyes i panellets...



Fins molt aviat per a un nou post!!!












Comentaris

Publica un comentari a l'entrada